AANKOMST
VERTREK

We hebben geweldig genoten van Zandt aan Zee. De gastvrijheid en gemoedelijkheid deed ons thuis voelen. Onze hond was heel welkom en dat maakte voor ons het "feestje" compleet. Het terras geeft een mediterraan gevoel. Kortom de volgende keer naar Schier: wij weten wel waar we boeken.

 

Wat zijn de boottijden?
De boottijden zijn seizoens afhankelijk. Er gaat echter gedurende het hele jaar 3 keer per dag een boot.  van en naar Schiermonnikoog. Voor meer informatie kunt u terecht op de website van Wagenborg passegiersdiensten: www.wpd.nl.

 

Vervoer
Waar kan ik mijn auto parkeren?
Bij de vertrekterminal in Lauwersoog kunt u uw auto op de betaalde, beveiligde parkeerplaats parkeren. De kosten zijn € 5 per kalenderdag. Voor meer informatie kunt u bellen met Scheepspark. Tel. 0519 34 91 39. Informatie voor de routeplanner: de postcode van de parkeerplaats is 9976 VM.

 

Mag ik mijn auto meenemen?
In principe mag u uw gemotoriseerde voertuig niet meenemen op het eiland. Schiermonnikoog is namelijk een autovrij eiland. In bijzondere gevallen kunt u bij de gemeente een ontheffing aanvragen.

 

Het Eiland.
Heeft u een plattegrond van het eiland? ', 'Bij onze receptie is een informatiepakket beschikbaar met informatie over het eiland, fiets- en wandelroutes en toeristische informatie. De kosten voor dit pakketje bedragen € 2.50.

 

De fietsverhuur?
Op het eiland zijn meerdere fietsverhuurbedrijven. Wij kunnen desgewenst voor u een fiets reserveren en laten bezorgen bij het hotel. Neemt u  met ons op voor meer informatie, wij informeren u graag.

 

Zijn er winkels op het eiland en wat zijn de openingstijden?
Ja er zijn winkels voor de dagelijkse behoeften op het eiland. De openingstijden variëren  per seizoen, houdt u er rekening mee dat een aantal winkels tijdens de lunchpauze zijn gesloten. Op zondag zijn alle winkels gesloten.

 

Zijn er (tand)artsen op het eiland?
Ja, op het eiland zijn artsen aanwezig. Mocht u tijdens uw verblijf hulp nodig hebben, dan kunnen wij voor u een afspraak maken.

 

Het Hotel
Zijn er kinderbedjes beschikbaar?

 

Ja, er zijn kinderbedjes beschikbaar. Als u bij het maken van de reservering in het opmerkingen veld aangeeft dat u een kinderbedje wenst, dan zorgen wij dat het bedjebij aankomst gereed staat.Voor het gebruik van de kinderbedjes rekenen wij €25 per verblijf. Dit is uiteraard inclusief deken(tje) en linnen.

 

Is er kinderoppas te reserveren?
Ja, wij kunnen desgewenst op uw kamer kinderoppas voor u reserveren. Wij informeren u hier graag over.